

Et ansiktsløft, også kalt facelift, er et kirurgisk inngrep som strammer opp huden i ansiktet, skaper et mer ungdommelig utseende og reduserer typiske tegn på aldring. Huden blir med alderen tynnere, mindre elastisk, og påvirkes av sol, vær og forurensning. Ved et ansiktsløft / facelift løftes og strammes huden og underliggende muskulatur i den nedre delen av ansiktet, overflødig hud fjernes, og du får en tydeligere og mer definert kjevelinje. Slik gir et ansiktsløft / facelift en foryngende effekt.
Ansiktsløft, eller facelift, har i løpet av de senere årene blitt betydelig utviklet og forbedret, slik at pasientene etter et ansiktsløft / facelift nå får et trygt, naturlig og pent resultat, og ikke et operert, strukket utseende, som tidligere var et typisk kjennetegn på at man hadde fått utført ansiktsløft / facelift. Vi strammer og løfter opp deler av ansiktets muskulatur for slik å oppnå mer fylde til kinnene og mellomansiktet. Denne metoden for ansiktsløft / facelift vil gi det peneste resultatet og minst synlige arr.
Hos de aller fleste over 50 år, vil halsmuskelen midt på halsen under haken dele seg. I disse tilfellene kan denne muskelen sys sammen, som et inngrep kombinert med ansiktsløft / facelift. Hos noen pasienter er det overskytende fett i hals- eller kinnregionen. Disse pasientene vil i tillegg bli behandlet med fettsuging / liposuction. Fornebuklinikken benytter en prosedyre for ansiktsløft / facelift som gir et naturlig resultat, der pasienten beholder sitt utseende og uttrykk, men man vil se betydelig yngre ut.
Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål om ansiktsløft / facelift.

Bjørn Tvedt tok ansiktsløft og panneløft på meg i høst. Resultatet ble veldig bra - mine venner som ikke visste om inngrepet oppdaget ikke at jeg hadde gjort et ansiktsløft. Samtidig har jeg fått mange kommentarer på at jeg ser frisk og opplagt ut. Jeg ser ut som det jeg gjorde for ca 10 år siden, som var det ønskede resultatet for meg.
Etter å ha sett ansiktsløft på diverse kjente personer, kan man bli litt usikker på om ansiktsløft er lurt. Men finner man rette kirurgen kan resultatet bli veldig bra!
Jeg hadde et tidligere "neck and lower facelift" med en anerkjent kirurg i USA men følte at ikke nok hadde blitt gjort.
Problemet mitt var midt-ansikt med markert "nasolabial fold", ringer under øynene, litt innhylte kinn og øyenbryn som er høye men som hadde sunket så øynene så litt trøtte ut og jeg er relativt tynn som ikke hjelper på dette.
Han gjorde et midt ansikts løft og bryns løft, type inngrep på bryn forandret han litt planlagt taktikk på rett før operasjonen for å oppnå det resultatet jeg ville med løft på både indre og ytre (ikke bare ytre del som med cat eye lift) og litt mere skrå i ytre kant.
Resultatet er over all forventning og jeg er ekstremt nøye. Jeg ser vell omtrent ut som for 15 år siden, kanskje litt bedre med litt smalere kinn som fremhever kinnben.
Bjørn Tvedt, er etter hva jeg kan si utifra resultat, faglig dyktig, veldig nøye, oppmerksom på hva man vill oppnå og detalj orientert og ikke minst veldig sympatisk.
Jeg føler meg ekstremt heldig som fant en så dyktig kirurg til å gjøre dette inngrepet og som har alle de kunnskapene og egenskapene som skal til for et best mulig resultat.
Skulle jeg trenge flere kosmetiske inngrep ville jeg ikke en gang tenke på å gå til en annen kirurgi en han.


