fornebuklinikken-logo-web

Injeksjoner i kjeven

Behandling av den store tyggemuskelen (musculus masseter) for en mindre anspent kjeve og redusert tanngnissing.

Masseter er en muskel som ligger bakerst på kjeven, rett nedenfor ørene. Hos mennesker som gnisser mye tenner eller har en kjeve som er anspent, vil denne muskelen vokse i størrelse over tid. Dette fører til både anspenthet og hodepine, samtidig som at ansiktet får et mer «firkantet» utseende og etterlater kjeven et mer maskulint preg (utrykk).

Muskelavslappende injeksjoner bidrar til å svekke denne muskelen, slik at kjeven får en mer feminin og mykere form. Allerede 1 uke etter behandling vil man oppleve at kjeven blir mindre anspent, i tillegg til at spenninger og smerter forbundet med tanngnissing, blir redusert.
kontakt-fornebuklinikken-julie-svenneby
LURER DU PÅ NOE?
Ta kontakt med oss
info@fornebuklinikken.no
Bestill en uforpliktende konsultasjon
GÅ TIL BESTILLING

Hvilket middel benyttes i behandlingen?

Behandlingen utføres med et muskelavslappende middel (botulinumtoksin) som er et veldokumentert legemiddel som har vært brukt i mange år.

Hvordan gjøres behandling med botulinumtoksin?

Behandlingen er lite smertefull og består av 2-4 nålestikk på hver side av kjeven. Resultatet varer som oftest i 3-6 måneder før behandlingen må gjentas på nytt, og effekten av behandlingen vil øke litt mer etter hver gang.

Hvilket resultat kan forventes etter behandling med botulinumtoksin i kjeve?

Etter 6-8 uker vil effekten av behandlingen være tydelig ved at størrelsen på masseter muskulaturen reduseres og kjevepartiet fremstår mer feminint. Varigheten er normalt 3-5 måneder etter første behandling og noe lengre ved senere behandlinger.

Komplikasjoner etter behandling med botulinumtoksin

Det er lite bivirkninger etter en slik behandling, de mest vanlige bivirkningen er hevelse, ømhet, og eller blåmerker ived stikkstedet. Man kan dra tilbake på jobb rett etterpå. Unngå fysisk trening samme dag.
Kjeve%20
Behandling av den store tyggemuskelen (musculus masseter) for en mindre anspent kjeve og et smalere ansikt.
Vanlige spørsmål
Vår garanti